Material Oloid

Since the first time my dad has shown me an oloid I was fascinated by the form of the oloid by Paul Schatz. The oloid is a geometric shape with two edges, both 240° of a circle, and one surface, which is uncoiled completely when rolled. One night browsing the web I stumbled upon a tangent calculation for oloids and I had to grind one from the solid. I made a mold with this first oloid and since then I test materials.

Seit dem ersten Mal, als mir mein Vater einen Oloiden gezeigt hat, bin ich von der Form des Oloiden von Paul Schatz fasziniert. Der Oloid ist ein geometrischer Körper mit zwei Kanten, jeweils 240° eines Kreises, und einer Fläche, die sich beim rollen einmal komplett abwickelt. Eines Nachts bin ich im Internet über eine Tangentenberechnung für Oloiden gestolpert und ich musste sofort den ersten Oloiden aus dem vollen schleifen. Von diesem Uroloiden habe ich eine Form gegossen und seitdem teste ich Materialitäten anhand des Oloiden.

See more in Material Oloid

Read more in Design